توی یکی از گروه های تلگرامی که عضو هستم گفتگویی بین آقایان رخ داد راجع به زنان ! هر کدام که نظر داده بودند مابقی با خوشحالی تایید کرده بودند ! یکی از آن ها بین صحبت هاش چند بار خانم ها را مفتخور خطاب کرده بود !!!! بله با همین وقاحت همه ی زنان را مفتخور نامیده بود و آن طور که پیدا بود همه شان از این حرف کلی کیفور شده بودند ! یکی از خانم ها وارد بحث شده بود و وقتی همه مردها دسته جمعی به او هجوم آورده بودند ، دخترک چاره ای ندیده بود جز خروج از گروه !

اینکه من رفتم و چه گفتم بماند ! اینکه چطور خیلی مودبانه سر این کلمه ی مفتخور حال همه شان را گرفتم هم بماند .. اما میخواهم بدانید که اصلا حرفی از مردان و نگرش و دیدشان نزدم . داد و بیداد نکردم که ای امان از دست شما مردها و چه و چه و چه .. هر چه نوشتم تنها پاسخ حرف ها و سوالاتی بود که خودشان گفته و پرسیده بودند ! اما جالب همان پسری که زنان را مفتخور نامیده بود به پی وی ِ من آمد که مثلا اگر حرفی زده که بنده ناراحت شده ام عذرخواهی کند ، اما آخر حرف هایش موقع خداحافظی به بنده گفت: " راستی تی تی خانم لطفا اینقدر مرد ستیز نباشید " !! ( یا خدا هنوز نمیدانم این حرفش را کجای دلم بگذارم)

دفت کنید ! بحث را خود آقایان با پستی علیه زنان آغاز کرده بودند . خودشان همه جوره به زنان توهین کرده بودند و کسی هم حرفی نزده بود . آن وقت زنی را که در مقام دفاع و نه حمله وارد شده بود ؛ مرد ستیز می خواندند !

اولین باری نیست که با چنین واژه ای برخورد می کنم و به چنین لقب ِ بیخودی ، مفتخر .. اما واقعا برایم سوال شده تلاش برای رسیدن به حقوق ِ همیشه از کف رفته ی زنان چه ربطی به مرد ستیزی دارد ؟ اینکه مثلا زنی می گوید من هم میخواهم شهادتم با شهادت مردان برابر باشد ، دیه ام برابر باشد ، حق ارثم برابر باشد .. اینکه زنی بگوید چه معنی دارد پیش از ازدواج از من تست باکرگی درخواست می شود و الی آخر .. این دسته از درخواست ها چه ربطی به ستیز با مردان دارد ؟

اینکه عده ای از مردان صحبت راجع به حقوق این چنینی را با مرد ستیزی یکی می دانند به گمانم تنها می تواند ناشی از خودخواهی و ترس شان باشد .. ترس از اینکه مبادا با این برابری ها قدرت ، برتری و سلطه گری هایشان از بین برود .. اینکه مبادا حیطه اختیاراتشان محدود شود .